<

{ if (ldi.style.display=="") { rdi.style.width="100%"; ldi.style.display="none"; } else { rdi.style.width="77%"; ldi.style.display=""; } }
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین دانش آن است که سود بخشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

مدرسه راهنمایی پسرانه شاهد ارشاد منطقه 12 تهران

Powerd by: Parsiblog ® team.
آنفولانزای خوکی و راه های مقابله با آن(پنج شنبه 88 آذر 5 ساعت 7:13 عصر )
                 
 
آنفولانزای خوکی با نام های Swine flu،Hog flu و pig flu شناخته می شود.گزارشاتی از سابقه ابتلا انسان به آنفولانزای خوکی در سالهای 1918، 1976 و غیره نیز وجود دارد.خوک ممکن است به ویروس آنفولانزای انسانی و سایر حیوانات و حتی پرندگان مبتلا شود و در بدن آن شیفت آنتی ژنیک و یا دگرگونی ژنتیک در جهت ایجاد ویروس جدید رخ دهد.ویروس آنفولانزای خوکی سال 2009 با زیرگروه H1N1 نوع A آنفولانزا شناخته شده است.
 
* طریقه انتقال ویروس:
انتقال در حیوان:
طریقه انتقال بین خوکها از طریق راه های هوایی شامل دستگاه تنفسی ( مانند تماس دهان،بینی و...) صورت می گیرد.
 
انتقال از حیوان به انسان:
افرادی که در معرض تماس با پرندگان و حیواناتی از قبیل خوک می باشند خصوصاً افرادی که در مراکز نگهداری این حیوانات کار می کنند،در معرض خطر بالای انواع ویروس آنفولانزای اندمیک در این نوع حیوانات می باشند.بنابراین این جمعیت از انسان ها به عنوان میزبان این ویروس می توانند در نظر گرفته شوند.سایر افراد در معرض خطر شامل دامپزشکان و کارگران در مراکز تهیه گوشت می باشند.هرچند خطر ابتلا برای این دو گروه کمتر از افرادی که در مزارع پرورش خوک و پرندگان کار می کنند،می باشد.

* نکته:
ویروس H1N12009 از خوک جدا نشده است و از آن به انسان منتقل نمی شود بلکه از طریق انسان به انسان شیوع می یابد.
* علایم و نشانه ها:
علایم در انسان:

مطابق با مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها (CDC) علایم آنفولانزای خوکی سال 2009 با ویروس H1N1، در کل شباهت با علایم سایر سویه های آنفولانزا و شبه آنفولانزا دارد.علایم شامل تب،سرفه، گلو درد،بدن درد،سردرد،خستگی و لرز می باشد.درصد زیادی از مبتلایان به این نوع ویروس جدید علایم اسهال و تهوع را نیز داشته اند.با توجه به اینکه علایم ذکر شده تنها منحصر به آنفولانزای خوکی نمی باشد،گرفتن شرح حال کامل از بیمار ضروری می باشد.همچنین تشخیص قطعی این نوع از آنفولانزا نیاز به تست های آزمایشگاهی مربوط به نمونه های تنفسی از قبیل نمونه های تهیه شده از بینی و گلو دارد.علایم بیماری در خوک شامل تب،عطسه،سرفه،مشکلات در تنفس و کاهش اشتها می باشد و در تعدادی از موارد منجر به سقط جنین در حیوان نیز شده است. مرگ و میر ناشی از آنفولانزای خوکی در خوک پایین و حدود 1-4% می باشد.این ویروس سبب کاهش وزن و رشد حیوان و بنابراین ضرر اقتصادی به دامدار می شود .
 
پیشگیری:
شامل سه مرحله می باشد:پیشگیری در حیوان،انتقال از حیوان به انسان و انسان به انسان.
 
پیشگیری در خوک:
شامل واکسیناسیون در دامداری ها،قرنطینه کردن حیوانات و ضد عفونی کردن دامداری ها و غیره میباشد.

پیشگیری از انتقال به انسان:
استفاده از ماسک صورت به دامپزشکان و دامداران هنگام برخورد با حیوان توصیه می شود.

نکته:نپوشیدن دستکش و کشیدن سیگار هنگام برخورد با حیوان از جمله ریسک فاکتورها محسوب می شوند.

پیشگیری از انتقال انسان به انسان:
راه های انتقال در بین انسانها شامل عطسه کردن،سرفه کردن،تماس با اشیا آلوده به ویروس می باشد.
* شستن متناوب دست ها با آب و صابون،ژل ها ،فوم ها و شستشودهنده ها با پایه های الکلی،خصوصاً بعد از حضور در مراکز عمومی و ضد عفونی کردن سطوح می تواند سبب کاهش انتقال
شود.متخصصین معتقد اند شستشوی دست ها در پیشگیری از عفونتهای ویروسی (شامل آنفولانزای معمولی و خوکی) به خوبی موثر می باشد.حتی قطره های بسیار ریز از ترشحات بینی و حلق ممکن است سبب آلودگی میز کار،تلفن و یا سایر سطوح و بدین ترتیب انتقال از انگشت به دهان،بینی و یا چشم شود.

* هر شخص با علایم شبه آنفولانزا شامل تب ناگهانی،سرفه و یا دردهای عضلانی بهتر است از محیط های کار و مراکز عمومی دور بماند و با پزشک تماس بگیرد.
 
* فاصله گرفتن از اجتماعات عمومی در محیط هایی که احتمال می رود ویروس در آنجا شایع باشد نیز توصیه می شود.این اقدام با توجه به درصد و میزان شیوع این بیماری در شهر و کشور مربوطه می باشد.
 
* واکسن آنفولانزا نیز می تواند در پیشگیری این بیماری موثر باشد،هرچند واکسن های آنفولانزای کنونی،علیه ویروسH1N12009 ایمنی حاصل نمی کنند.
 البته تهیه واکسن جدید از این نوع ویروس به زودی امکان پذیر خواهد بود.
نکته: بیماری آنفولانزای خوکی از طریق خوردن گوشت خوک به انسان منتقل نمیشود.
ویروس این بیماری در دمای پخت بالای 70 درجه سانتی گراد از بین می رود و شدت بیماری در انسان به حدت ویروس،وجود سابقه ایمنی در افراد،واکسیناسیون یا سابقه ابتلا به آنفولانزای فصلی و شرایط سلامتی میزبان بستگی دارد.
 
درمان:
ویروس آنفولانزای خوکی به ندرت در خوکها کشنده می باشد.بنابراین درمان در آنها به صورت درمان علامتی – حمایتی می باشد.استفاده از آنتی بیوتیک ها هر چند تاثیری علیه این ویروس ندارد ولی به پیش گیری از پنومونی باکتریایی و سایر عفونت های ثانویه کمک می کند.
داروهای آنتی وایرال در انسان مبتلا به تخفیف بیماری و بهبود سریع تر آن کمک می کند.درمان بهتر است طی دو روز از شروع علایم انجام شود.در کنار داروهای ضد ویروس،درمان علامتی- حمایتی در منزل و یا در بیمارستان شامل جایگزین کردن مایعات از دست رفته و کنترل تب، انجام می شود.
مرکز کنترل و پیش گیری بیماریها در آمریکا، داروی Oseltamivir(Tamiflu) و Zanamivir(Relenza) را برای درمان و یا پیش گیری علیه این ویروس توصیه می کند.البته گروه کثیری از افرادی که از این بیماری بهبودی کامل یافته اند نیازی به داروهای ضد ویروس نداشته اند.
ویروس آنفولانزای خوکی 2009 ،مقاوم به آمانتادین و یا ریمانتادین گزارش داده شده است.
به طور کلی میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری کمتر از یک درصد بوده و در
افرادی که بیماری زمینه ای مانند ناراحتی قلبی،کلیوی و مزمن ریوی داشته اند،مرگ و میر شایع تر است.همان طور که قبلا نیز ذکر شد درمان های حمایتی مانند کنترل آب و الکترولیت ها کمک به بهبود بیماری می کند.
 


  • کلمات کلیدی :
  • » ایرج یوسفی
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    عملکرد بهتر در امتحان(سه شنبه 88 آبان 26 ساعت 1:32 صبح )

    ]کیده: امتحان معیار ارزشیابی دانسته‌ها و تواناییهای شماست و شما می‌‌توانید از آن بعنوان ابزاری برای ارزیابی مهارت های یادگیری خود استفاده کنید. اما شرایط فیزیکی و ذهنی وجود دارد که عملکرد شما در حین امتحان را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد. بنابراین لازم است پاره ای نکات را هنگام امتحان رعایت کنید.

    برای عملکرد بهتر در امتحان توصیه های زیر را بکار بندید:

     

    1- با آمادگی کامل و به موقع در سر جلسه امتحان حاضر شوید. وسایل مورد نیاز مثل مداد، خودکار، ماشین حساب، لغت نامه و ساعت را به همراه داشته باشید. با این کار همه چیز در دسترس شما خواهد بود و نیازی به قرض گرفتن وسایل دیگران پیدا نخواهید کرد.

    2- با اطمینان خاطر و آرامش کامل در امتحان شرکت کنید. مثبت اندیشی کنید. همواره این جملات را در ذهن خود تکرار کنید: " من برای امتحان کاملا آماده ام و به خوبی از عهده آن برمی آیم. " نگرانی را از خود دور کنید. هر گاه احساس نگرانی کردید، چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. قبل از امتحان با دوستانتان راجع به اضطراب و دلشوره صحبت نکنید. بهتر است بدانید که نگرانی همچون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است.

    3- آرام ولی هوشیار باشید. اگر حق انتخاب دارید، مکان مناسبی را برای نشستن انتخاب کنید. نیمکتی را انتخاب کنید که بر روی آن فضای کافی برای کار داشته باشید. به پشتی نیمکت تکیه دهید و راحت باشید.

    - در ابتدا نگاهی گذرا به سؤالات بیندازید. حدودا 10% از وقت خود را برای این کار صرف کنید. کلمات کلیدی ( در سؤالات ) را مشخص کنید و برای پاسخ دادن به سؤالات زمانبندی کنید. در حالیکه سؤالات را می‌‌خوانید، نکاتی که به ذهنتان می‌‌رسد و می‌‌توانید مفید باشد را در کنار آنها یادداشت کنید.

    5- برای پاسخگویی به سؤالات از یک برنامه منظم پیروی کنید. ابتدا به سؤالات ساده تر پاسخ دهید و بعد به آنها که نمره بیشتری دارند. سپس به ترتیب به سوالاتی پاسخ دهید که:
    - مشکل تر هستند.
    - جواب دادن به آنها وقت بیشتری می‌‌گیرد.
    - نمره کمتری دارند.

    6- در امتحانات تستی برای انتخاب پاسخ درست دقت کنید.
    - ابتدا پاسخهایی را که می‌‌دانید اشتباه است، کنار بگذارید.
    - اگر تست نمره منفی ندارد، از بین پاسخهای باقی مانده، پاسخ صحیح را انتخاب نمایید و یا حدس بزنید.
    - اگر امتحان نمره منفی دارد و شما دلیل خاصی برای انتخاب پاسخ خود ندارید، حدس نزنید.
    - شک نکنید، معمولا اولین گزینه ای که انتخاب می‌‌کنید، پاسخ صحیح است. پس پاسخ خود را تغییر ندهید، مگر اینکه واقعا به نتیجه قطعی رسیده باشید.

    7- در امتحانات تشریحی، قبل از پاسخ دادن به سؤالات خوب فکر کنید.
    - ابتدا نکات مهمی را که راجع به سؤالات به دهنتان می‌‌رسد، در چرک نویس یادداشت کنید.
    - این نکات را به ترتیب شماره گذاری کنید.
    - سپس آنها را تنظیم کرده و پاکنویس کنید.

    8- در پاسخ به سؤالات تشریحی، به اصل موضوع بپردازید و حاشیه نروید.
    - در جمله اول موضوع اصلی را بیان کنید.
    - مقدمه ای برای آن بنویسید.
    - سپس موضوع را با جزئیات بیشتری شرح دهید.
    - به سؤال توجه کنید و فقط به آنچه از شما خواسته شده پاسخ دهید. از توضیحات غیر ضروری و مثالهای اضافی بپرهیزید.

    9- 10% از وقت امتحان را برای مرور مطالب کنار بگذارید.
    - برای ترک کردن جلسه امتحان عجله نکنید.
    - در انتها تمام سؤالات را مرور کنید.
    - مطمئن شوید که به تمام سؤالات پاسخ داده اید.
    - پاسخ‌ها را یک بار دیگر بخوانید و در صورت لزوم جمله بندی، املای کلمات و … را تصحیح کنید.

    10- وقتی نتیجه امتحان را گرفتید، آن را بررسی کنید.
    - به اشکالات خود توجه کرده و سعی کنید در آن زمینه بیشتر مطالعه کنید.
    - برای امتحانات آخر سال، سؤالات امتحانات کلاسی را دوره کنید تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.
    - بهترین روش یادگیری را که برای شما مؤثر بوده، انتخاب کنید.
    - روشهایی که برای شما کارآیی لازم را نداشته، کنار بگذارید.
    - سعی کنید بهترین روش را پیدا کرده و بر روی آن تمرین کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

     



  • کلمات کلیدی :
  • » ایرج یوسفی
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    گقتگو با قرآن***(سوره مبارکه ی نور)***(جمعه 88 آبان 15 ساعت 4:31 عصر )
         
    گفتگو با قرآن
    به‌نام‌خداوند بخشنده‌ی مهربان
    سوره مبارکه نور
    ستایش بی‌انتها خداوندی را که توفیق بهره‌مندی از سفره‌ی پربرکت ماه رمضان را روزیمان فرمود و ما را به نور پر فروغ قر آن رهنمون گشت، ضمن عرض ارادت خالصانه به حضور با عظمت یکی دیگر از سور منور قرآن کریم از ایشان تقاضامندیم خود را برای روزه‌داران درگاه الهی معرفی نمایند:
    من نور بیست‌وچهارمین سوره از قرآن کریم هستم که در مدینة‌النبی بر وجود مقدس رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم نازل گشته‌ام و دارای 64 آیه می‌باشم.

     - بر ما منت گذارده و خلاصه‌ای از محتوای نورانی آیات خود را بیان فرمایید.
    آیات من در حقیقت بیانگر پاکدامنی، عفت و مبارزه با آلودگی‌های جنسی است و قسمت عمده دستوراتش بر محور پاکسازی اجتماع از راههای مختلفی مانند مجازات زن و مرد زناکار، نهی از چشم‌چرانی، حفظ حجاب، دستور به ازدواج سهل و آسان و .... می‌باشد.
    هم‌چنین به بخشی از آداب معاشرت و اصول تربیت فرزند نسبت به پدر و مادر و نیز مسائل مربوط به توحید، مبدأ و معاد و نیز تسلیم‌ بودن در برابر فرمان خدا و رسولش و ... اشاره شده است.

    - خواهشمندیم علاقه‌مندان به قرآن را از ثواب قرائت خود مطلع کنید:
    ششمین گل خوش‌بوی گلستان امامت حضرت امام جعفرصادق
    علیه‌السلام می‌فرمایند: اموال و خانواده‌ی خود را با مراقبت و مداومت در تلاوت سوره‌ی نور حفظ کنید. بدرستیکه اگر کسی در هر روز و شب سوره‌ی نور را قرائت نماید تا موقعی که بمیرد در اهل‌بیت خود بدی نمی‌بیند و چون مرگش فرارسد هفتاد هزار فرشته
     جنازه او را تشییع می‌کنند تا داخل قبر شود و هر کدام از فرشتگان برای او استغفار می‌نمایند.
    1
    - لطف نموده و معنای سی‌و‌پنجمین آیه‌ی خود را که به آیه‌ی نور معروف است، برای خوانندگان روشن فرمایید:
    صادق آل‌محمد علیه‌السلام در مورد این آیه می‌فرمایند: منظور از«مَثَلَ نورِهِ کشکوةٍ» حضرت فاطمه زهرا علیها سلام می‌باشد و « فیها مصباح» به امام حسن علیه‌السلام و« فی زجاجةٍ» امام حسین علیه‌السلام اشاره دارد. «کأنها کوکب دُرّی» حضرت فاطمه علیها سلام است که در میان تمام زنان دنیا چون کوکب و ستاره ‌ی درخشان می‌باشد و منظور از « یوُقد مِن شجرة مبارکة» حضرت ابراهیم خلیل علیه‌السلام است که می‌فرماید:« زیتونة لا شرقیة و لا غربیة» یعنی نه یهودی است و نه نصرانی « یکاد زَیتها یُضیءُ» یعنی نزدیک است که علم و دانش از او روشن و جلوه‌گر شود و منظور از « و لا لَم تمسَسهُ فار نورٌ علی نور» نور امامی است که از امام دیگر متولد می‌شود. « یهدی‌الله لنوره من یشاء» و خدا به وسیله‌ی آن امامان هر کس را بخواهد هدایت می‌کند.
    2
    - در ابتدای آیه خداوند می‌فرماید: « الله نور السموات و الارض» منظور چیست؟
    هشتمین خورشید امامت امام رضا علیه‌السلام در پاسخ به این سؤال می‌فرمایند: یعنی هدایت اهل آسمان و زمین با خداست3 و باقرالعلوم علیه‌السلام نیز در پاسخ به فردی که مَثَل نور را خداوند می‌داند، می‌فرمایند: مثل نور هدایت خداوند در قلب مؤمن و ذات اقدس پروردگار نیز از آن است که مثلی برای او باشد و لاتضربوا الله‌الامثال، از برای خدا مثال نزیند.4
    - لطفاً شأن نزول یکی از آیات خود را برای خوانندگان ما بیان نمایید:
    می‌خواهم از نزول یکی از واجبات و ضروریات دین مبین اسلام برایتان بگویم که فکر آن کافر می‌باشد و به عذاب سخت الهی گرفتار خواهد شد. ماجرای این آیه بدین قرار است که روزی جوانی از انصار در مدینه با بانوئی زیبا و خوش‌سیرت روبرو شد، او آنچنان فریفته و واله جمال آن زن گردید که تاب و توان از دست داد و لحظه‌ای چشم از او برنداشت و در طول راه به هیچ‌چیزی توجه نداشت. تا آنکه در اثر برخورد با مانعی که در دیوار بود به شدت مصدوم شد و خون از صورتش جاری گردید. آن بانو متوجه شد و جریان واقعه را به عرض پیغمبر
    صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم رسانید، آنگاه جبرئیل نازل شد و آیه‌ی سی‌ام و سی‌و‌یکم مرا نازل نمود، که به آیه‌ی حجاب معروف است5 در این آیات خداوند به مردان مؤمن فرمان داد تا چشم‌هایشان را کنترل کنند و عفت خویش را حفظ کنند و نیز فرمود: « به زنان با ایمان بگو که چشم از نامحرم پوشیده، پاکدامنی خود را حفظ کنند و زینت خود را آشکار نکنند مگر آنچه خود پیداست، و باید گریبان و سینه‌های خود را با مقنعه بپوشانند و زینت و زیور خود را برای کسی ظاهر نسازند مگر برای شوهران، پدران، پدرشوهر و پسران خود و پسرهای شوهر و برادر و برادرزاده و خواهر زاده‌های خود و یا زنان و کنیزان و وابستگان زن و یا کودکان و زنان پاهای خود را محکم به زمین نزنند تا زینت‌هایی که پنهان می‌دارند معلوم گردد و همگی شما - ای مؤمنان - به سوی خدا بازگردید و از گناهان خود توبه کنید تا رستگار شوید. »
    در پایان منتظر شنیدن توصیه‌ای از زبان پرگوهر شما هستیم:
    « یا ایها الذین ءامنوا لا تتبعوا خطوات الشیطان فانه یأمر بالفحشاء و المنکر»
    ای کسانی که ایمان آورده‌اید از گام‌های شیطان پیروی نکنید و قدم به جای او نگذارید. هر کس به دبنال شیطان رهسپار شود او را به زشتی و پلیدی فرمان می‌دهد.6
    با سپاس و قدردانی فراوان از حضور مبارک شما، از خداوند می‌خواهیم که به حق این سوره‌ی نورانی همه‌ی ما را از تیرگی‌های اهریمنی و وسوسه‌های شیطانی دور سازد.(ان‌شاء‌الله)

     پی نوشت:

    1- بحارالانوار 92/287، 94 و تفسیر جامع ج 4 ص458
    2- تفسیر جامع ج4 ص 495      
    3- تفسیر جامع ج4 ص 494
    4-تفسیر جامع ج4 ص 496                                           
    5-تفسیر جامع ج4 ص 485         
    6- سوره نور آیه‌ی 21
                                                       


  • کلمات کلیدی :
  • » ایرج یوسفی
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    آرباکلیک قدیمی ترین لامپ برقی که هنوز روشن است...(جمعه 88 آبان 15 ساعت 4:9 عصر )

                                          

    عکسی که در بالا میبینید مربوط به یک لامپ است که در یک ایستگاه آتشنشانی نصب شده است و از سال ???? یک تا کنون روشن است. در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است که این لامپ به جز ? باری که آنهم در اثر قطع برق خاموش شده است همیشه در تمام طول این ??? سال  روشن بوده است .

    لامپ مذبور توسط دنیس برنال پیشرو و مالک برق رسانی به لیورمور در سال ???? هدیه داده شده است.این لامپ ? سال قبل از زلزله بزرگ سانفرانسیسکو در سال ???? روشنی بخش دفتر پلیس شهر و نیز ایستگاه آتشنشانی بوده است . این لامپ ا کنون وقایع بسیاری را شاهد بوده و حتی جابجا هم شده است ، در طول حیات آن حتی عده ای به عنوان یک طلسم به آن اعتقاد پیدا کرده اند.

     

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • » ایرج یوسفی
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    یا حسین..(جمعه 88 آبان 8 ساعت 1:36 عصر )

                                              



  • کلمات کلیدی :
  • » ایرج یوسفی
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    هولوکاست چیست؟(جمعه 88 آبان 8 ساعت 1:32 عصر )

     

                                                            

    هولوکاست از دو واژه یونانی "Holos" به معنی "همه" و "Kaustos" (در بعضی از متون به جای واژه Kaustos از واژه Kaiein استفاده شده است) به معنی سوزاندن و نابود کردن ترکیب یافته است. این واژه روی هم رفته به معنی همه سوزی است و در اصطلاح از آن به قربانی و یا قربانی بزرگ یاد می شود و به واقعه ای اطلاق می شود که در فاصله سالهای 1944 تا 1939 (در  جنگ جهانی دوم) قریب به 6 میلیون یهودی از سراسر اروپا جمع آوری و به اردوگاههای مرگ در آلمان و لهستان مانند اردوگاه " آشویتس : که مهمترین آنها بود ، فرستاده و در کوره ها سوزانده شدند . همچنین قتلهای دسته جمعی رده دومی هم وجود داشت که یهودی ها را وارد اتاقهای بزرگی میکردند که دوشهایی در سقف داشتند و پس از بستن درها ؛ از دوشها گازی به نام"  زیلکون ب " خارج میشد و موجب خفگی همه میگردید.

    در اواخر جنگ جهانی دوم صحنه های دلخراش بعضی از اردوگاه های اسرا، و اجساد روی هم انباشته شده که از بیماری تیفوس جان داده بودند، زمزمه های کوره های آدم سوزی را افزایش داد و صهیونیست ها با ابزار تبلیغاتی خود به طور گسترده روی این مسأله سرمایه گذاری کردند.‏ اما حقیقت امر چیز دیگری بود.

     

     

    از نیمه دوم قرن 19 میلادی و چند سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، واژه «هولوکاست» در فرهنگ سیاسی، مفهوم و معنای ویژه ای یافته و تقریباً به یک اسم خاص بدل شده است. از آن هنگام به بعد، ماجرای کشتار 6 میلیون یهودی در جریان جنگ جهانی دوم از سوی نازی ها که یک داستان ساختگی است را «هولوکاست» می نامند. (واژه هولوکاست را در تمامی متون با حرف H  بزرگ نشان میدهند)

    در اوایل دهه 80 قرن نوزدهم، تعدادی از اعضای آژانس بین المللی صهیونیست ها، از جمله، «پی یر ویدال ناکه»، «سرژ ولز»، «فرانسوا براریدا» تحت سرپرستی «رنه ساموئل سپرات» خاخام معروف فرانسه، با استناد به داستان ساختگی کشتار 6 میلیون یهودی در جنگ جهانی دوم و به عنوان پیشگیری از فراموش شدن مظلومیت این قوم! پیش نویس قانونی را تهیه کرده و در ژوئیه سال 1990 میلادی در فرانسه به تصویب رساندند که براساس آن «هرگونه تردید در باره «هولوکاست»، اعم از تردید درباره کشتار -مورد ادعای- یهودیان در جنگ جهانی دوم، وجود اتاق های گاز و حتی کمترین تردید در رقم 6 میلیونی یهودیان کشته شده، جرم تلقی می شود! و هرکس در فرانسه از این قانون تخلف کرده و در سه موضوع یاد شده تردید کند به یک ماه تا یکسال زندان و پرداخت 2هزار تا 300هزار فرانک جریمه محکوم می شود.»

     

    بعدها با فشار آمریکا، انگلیس، فرانسه و آژانس صهیونیستی، این قانون در سایر کشورهای اروپایی نیز به تصویب رسید. به طوری که امروزه هرگونه تردید درباره هولوکاست مورد ادعا و ابعاد و اجزاء آن در اروپا جرم تلقی می شود!

    واژه هولوکاست هر ساله با فرارسیدن 27 ژانویه روز جهانی یادبود هولوکاست بطور گسترده تری در رسانه ها منعکس می شود و رژیم غاصب اسرائیل هر ساله با استفاده از تبلیغات مربوط به آن جهانیان را نسبت به ظلمی که به ادعای آنها در گذشته بر یهودیان روا داشته شده سرزنش می کند.

    هولوکاست امروزه ابعاد پیچیده ای دارد شاید بتوان این پدیده سراسر اغراق و بزرگنمائی شده را قطعنامه وجدان آزرده اروپائیها برای تسلیم کردن سرزمین ملت فلسطین به ملتی که گمان می کنند بر آنها ستم کرده اند، می باشد.

    صهیونیستها با به تصویر کشیدن اتاقهای دروغین گاز و کورههای آدم سوزی این نکته را به جهانیان القا کردند که ستمهای بسیاری براین قوم رفته ووجدان جهانیان باید برای جبران گناه و ظلمی که بر یهودیان اعمال کرده بیدارشود وخدمتی را به این مردم نماید تا از این پس این قوم به اصطلاح برگزیده خداوند دیگر در هیچ برهه از تاریخ مورد ظلم دیگران واقع نشود.

    برای این منظور غرب به سرکردگی انگلیس و آمریکا دست به کار شد و نطفه فساد و غارت زمین را در فلسطین مظلوم کاشت و ملت فلسطین را در خاورمیانه طی حکمی محکوم کرد تا تاوان گناهی مشکوک را که به اصطلاح اروپائیان عامل ارتکاب آن بودند بپردازند. لذا امروز ما در سرزمین فلسطین شاهد این هستیم که این قوم به اصطلاح برگزیده و ستمدیده آنچه که مدعی هستند در طول تاریخ بر سر آنها آمده بر ملت فلسطین اعمال می کنند این امر میسر نگشته مگر اینکه غرب خود را محکوم و مدیون به گناهی می داند که باید ملتی دیگر در نقطه ای دیگراز جهان تاوان آن را جبران کند.

    البته باز هم هواوکاست مجهول است و هنوز واقعیت آن به طور حتم بر ما معلوم نیست.



  • کلمات کلیدی :
  • » ایرج یوسفی
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    از اشتباهات خود درس بگیرید(جمعه 88 آبان 8 ساعت 1:25 عصر )
    اشتباه کردن
    مشکل همه ی تاجران و کاسبان این است که از وقتی فارغ التحصیل می شوند به دنبال یک کسب و کار بی عیب و نقص اند. می خواهند معروف شوند و همه از آنها به عنوان فردی موفق و کار درست که دنیای تجارت را مثل کف دستش می شناسد اسم ببرند. به این خاطر از گرفتن تصمیمات پرخطر اجتناب می کنند تا از این قافله عقب نمانند.


    اما گروهی از سرمایه داران و تاجران بانفوذ و مهم عقیده دارند که اصل مهم در دنیای تجارت ریسک کردن است. آنها می گویند هیچ کس حتی یک ریال به دست نمی آورد که قبلش پولی از دست نداده باشد. و آنهایی که موفق می شوند کسانی هستند که از تجربیات و اشتباهات گذشته شان درس گرفته اند.


    آیا اشتباهاتتان خیلی بزرگ است؟
    خوشبختانه اکثر اشتباهاتی که مرتکب می شوید قابل اصلاح هستند. پولی که در یک معامله ی تجاری از دست می دهید را میتوانید دوباره به دست آورید، به شرط اینکه بفهمید دلیل از دست دادن آن چه بوده است.


    دونالد ترامپ، صاحب برج ترامپ نیویورک، هتل پلاتزا، و هتل بین المللی ترامپ، توانست پس از ارتکاب به یک اشتباه و از دست دادن پولش، با تکیه بر توانایی های خود از نو همه چیز را شروع کرده و در جای دیگری سرمایه گذاری کرد.

    او ثابت کرد که اشتباهات با صرف وقت و پشتکار قابل جبران هستند.


    جبران اشتباهات
    ترامپ یکی از سرمایه گذارانی بود که توانست از اشتباهاتش درس بگیرد و سرانجام جا پای خود را سفت کند. با درس گرفتن از اشتباهات گذشته و گذر زمان و پشتکار، قادر خواهید بود که اشتباهاتتان را جبران کنید.


    در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که شما را در این مسیر یاری می کنند.



    1- اشتباهات خود را بپذیرید
    اولین کاری که باید در وقوع چنین رویدادهایی انجام دهید این است که بپذیرید که مرتکب اشتباه شده اید و مسئولیت آن را قبول کنید. مقصر کردن همه به غیر از خودتان، به شما هیچ کمکی نخواهد کرد و باعث خواهد شد که حتی نتوانید دلیل پیش آمدن آن اشتباه را بفهمید.


    2- از تجربیاتتان درس بگیرید
    در انجام معاملات تجاری باید حواستان باشد، که اگر اتفاق ناگواری افتاد بتوانید به عقب برگردید و همه ی فاکتورها و عوامل غلط را بررسی کرده و بفهمید که کدام قسمت ها را باید تغییر دهید.


    از اشتباهاتتان استقبال کنید و آن را فرصتی برای اصلاح خود و آینده ی کاریتان بدانید. از این فرصت استفاده کنید تا بتوانید همه چیز را دوباره به حالت مثبت درآورید.


    3- از شکست های بزرگتر جلوگیری کنید
    همیشه به عواقب و نتایج کارهایتان فکر کنید. نگذارید که افکار بد در ذهنتان رشد کنند. ممکن است انجام کاری برایتان دشوار باشد، اما به این فکر کنید که اگر آن کار را انجام ندهید چه عواقب و شکست های بزرگتری در انتظارتان خواهد بود.




    4- به خودتان نگیرید
    فقط چون همه از ایده ها و عقاید شما خوششان نمی آید، دلیل بر این نیست که شما کاسب به دردنخوری باشید. مردم همیشه کارهایتان را نقد خواهند کرد، اما این به آن معنی نیست که شما را نقد می کنند. پس به خودتان نگیرید و دلسرد نشوید.


    5- شخصیتتان را اصلاح کنید
    نگذارید شکست ها شما را از نظر احساسی از پا درآورند. به جای آن سعی کنید به دنیا ثابت کنید که لیاقت موفقیت را دارید. به جای خوردن غصه ی آنچه از دست دادید، به آینده فکر کنید. ببینید کجای کار ایراد داشته است. بدانید که شما لیاقت آن را دارید و فقط با کمی تغییر همه چیز حتی بهتر از قبل خواهد شد. توانایی هایتان را بشناسید و اشکالاتتان را اصلاح کنید.



    دلسرد نشوید...
    اینکه برای گرفتن پاداش های بزرگ حتماً باید ریسک های بزرگ هم بکنید دیگر کلیشه شده است. این را همیشه به یاد داشته باشید که موفق ترین ها، هیچوقت آنهایی نیستند که بی خطرترین و امن ترین راه ها را انتخاب می کنند. افراد موفق کسانی هستند که از اشتباهاتشان درس می گیرند .

  • کلمات کلیدی :
  • » ایرج یوسفی
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس سایت جدید مدرسه راهنمایی شاهد ارشاد م12
    عشق یعنی....
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 3 بازدید
    بازدیدهای دیروز: 7 بازدید
    مجموع بازدیدها: 78202 بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ پیام‌رسان ]
    [ وضعیت من در یاهو ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    » پیوندهای روزانه «
    » دسته بندی یادداشت ها «
    » آرشیو یادداشت ها «
    » اشتراک در خبرنامه «